Liv, leg og læring i naturen

Børns kropslige- og sansemæssige læring i og om naturen, som den foregår i skovbørnehaver.

Mærk verden. Foto: Frank Juel.

Beskrivelse

"Liv, leg og læring" undersøger hvordan naturen anvendes af børn i skovbørnehaver og hvordan børnene gennem kropslige og sansemæssige læreprocesser samler erfaringer og dermed lærer sig selv og deres omverden at kende.
 
Projektets formål er at afdække den kropslige- og sansemæssige læring, der kan påvises og dokumenteres i skovbørnehaverne, samt at udarbejde metoder til udvikling af den pædagogiske praksis, der sætter fokus på den kropslige og sansemæssige læring.

Hvem, hvad, hvor

Klasse:Lærere

Kolofon

Titel
Liv, leg og læring i naturen. Børns kropslige- og sansemæssige læring i og om naturen, som den foregår i skovbørnehaver.

Forfattere
Lise Lamprecht, Susse Mohr Markmann, Frøbelseminariet, Flemming Tybjerg, Odense Socialpædagogiske Seminarium, Jette Vilhelmsen, Toftegaardens Børnehave

Udgivelse
Rapporten er udgivet på Learning Lab Denmarks hjemmeside i 2004. Se PDF.

Antal sider
98 sider

Kommentarer