At stikke hovedet ind i naturen

En vigtig og klassisk opgave om udeskole på Tokke skole i Norge. Hovedfagsopgave, Høgskolen i Bø, 1999.

Udeskolebørn fra Rødkilde skole.
- Et empirisk studie af udeskole som pædagogisk arbejdsform
 

Anmeldelse

Et vigtigt arbejde, der analyserer udeskolens praksis i flere sammenhænge på Tokke skole i Dalen ud fra et halvt års feltstudie af klasser i uderummet. I hovedfagsopgaven opstilles "Blomsten", en model for udeskolens mulige kvaliteter:
  1. De sansende og udforskende kvaliteter
  2. De fysiske og motoriske kvaliteter
  3. De manueller og produktive kvaliteter
  4. De sociale og sproglige kvaliteter. 
     

Fakta om rapporten

  • Peter Bjerg Jørgensen
  • At stikke hovedet ind i naturen - et empirisk studie af udeskole som pædagogisk arbejdsform
  • Hovedfagsopgave fra Høgskolen i Bø, 1999
  • Rapporten som pdf-fil

Hvem, hvad, hvor

Klasse:Lærere

Kolofon

Forfatter: Peter Bjerg Jørgensen

Anmeldelse: Malene Bendix.

Foto: Lasse Bak Sørensen.
 

Kommentarer