Utomhuspedagogikens fremfart i skolan

Et svensk studie af lærernes oplevelser af utomhuspædagogik

Svenske udeskolebørn.
Formålet med undersøgelsen er at få et større indblik i hvordan utomhuspædagogk anvendes som metode på svenske skoler. Rapporten tager udgangspunkt i følgende fire spørgsmål:
  • Hvilke gevinster og fordele åbner utomhuspædagogik?
  • Hvilke svagheder og ulemper er knyttet til utomhuspædagogik?
  • Hvilket indhold tillægger pædagogerne begrebet utomhuspædagogik i forhold til begrebet friluftsliv?
  • Hvordan anvendes utomhuspædagogik på skolerne - og hvordan ser fremtiden ud?
Forfatterne har undersøgt utomhuspædagogik ved at tale med lærere på tre skoler.
 

Hvem, hvad, hvor

Klasse:Lærere

Kolofon

Forfatter: Jennie Johnsson & Elin Skörde, Svenske studerende ved Högskolen i Halmstad, Sektionen för lärarutbildningen

Foto her: Malene Bendix

 

Kommentarer