18. august 2015

Få en skov-partnerskole i Nepal

I forbindelse med Genplant Planeten søges en skole, som har lyst til at etablere et samarbejde med en skole i Nepal omkring træplantning, klima, skov og udeundervisning. Josipa Bicanic fra Danske Skovdyrkerforeninger vil hjælpe med samarbejdet.

Plant træer med skolebørn fra Nepal

Ligesom i danske skoler, laver nepalesiske skoler også udeaktiviteter og undervisning i skoven og naturen. En skov i Nepal er dog noget helt andet end en skov i Danmark! Vi søger en partnerskole, som synes det kunne være spændende og lærerigt at udveksle viden og erfaringer omkring træplantning, skov, træ og klima med elever i Nepal. Dette vil give eleverne et unikt indblik i hvordan skoven i Nepal ser ud, hvordan den er anderledes fra danske skove og hvordan det er at gå i skole og lære i Nepal. Vi søger en skole som er med i Genplant Planeten-projektet.

Hjælper

Udvekslingen vil ske gennem Skovdyrkernes projektmedarbejder, Josipa Bicanic, som vil være en direkte medvirker. Hun vil hjælpe lærerne implementere og dokumentere aktiviteter i Danmark og i Nepal og sørge for informationsudveksling mellem de to partnerskoler.

Kontakt

Hvis du er interesseret i at blive en partnerskole med en skole i Nepal så skriv eller ring til Josipa Bicanic:
E-mail: jos@df-extension.dk

Sidste nyt