22. september 2014

Hurra! Vi genplanter planeten igen

Fra 2015 til 2017 får skolebørn igen mulighed for at plante træer for et bedre klima med Genplant Planeten.

Plant træer i 2015, 2016 og 2017
De næste tre år får Skoven i Skolen mulighed for at videreføre projektet Genplant Planeten i en ny version. Vi kommer til at plante træer den første uge i november i 2015, 2016 og 2017 - og arbejde med træplantning, klima, handlekompetence og innovation. Det hele er endnu på tegnebrættet - men vi glæder os til at sætte i gang.

Tema
Hvert år vil ud over klima og træplantning også få et særligt tema. Vi overvejer temaer som bæredygtigt træhusbyggeri, biodiversitet - men det er som sagt under udvikling.

Støtte
Stor tak til Nordea-fonden, Friluftsrådet, Danske Planteskoler, DAPO (Danske leverandører af pejse og brændeovne) og 15. Juni Fonden, som støtter Genplant Planeten økonomisk.

Samarbejde
Vi inviterer skovbrugere, naturvejledere, organisationer, styrelser, uddannelser, kunstnere og alle andre, som har lyst til at arbejde med børn, træer og klima til at deltage som samarbejdspartnere i Genplant Planeten.

Historie

Omkring klimatopmødet i november og december 2009 gennemførte Skoven i Skolen i samarbejde med mange andre parter Genplant Planeten første gang. Og projektet blev gentaget i april 2010. I alt 55.000 børn plantede 180.000 træer for et bedre klima og arbejdede med klima og hvad vi kan gøre ved det. Det var en stor fornøjelse.

Håb
Vi håber med Genplant Planeten 2015, 2016 og 2017 at være med til at fastholde diskussionen om klimaforandringer - og invitere skolebørn til selv at handle aktivt i forhold til dem - og ind i arbejdet med, hvad vi gør ved dem. Det kan blive spændende.

Sidste nyt

Viser  ud af