14. november 2016

UdeskoleNets ærespris 2016 gik til professor i pædagogik Arne Hilmar Nikolaisen Jordet

Stort tillykke til Arne Hilmar Nikolaisen Jordet som modtager UdeskoleNets særlige udeskolepris.
På det 20. møde i Foreningen UdeskoleNet på Stevns Klint blev der uddelt en æres-jubilæums-hæderspris til professor i pædagogik Arne Hilmar Nikolaisen Jordet.

Motivering

Formand for UdeskoleNet, Karen Barfod, motiverede den særlige udeskolepris med følgende ord:

”Modtageren af denne enestående æres-jubilæums-hæderspris har været den mest betydningsfulde didaktiker i forbindelse med udviklingen af udeskole. Som et fjeld af viden og indsigt har modtageren været med til at starte den danske udeskolebevægelse, og lagt det pædagogiske og didaktiske grundlag ud for alle os, der siden tog tanken op. Samtidig har modtageren været en venlig og åben samarbejdspartner, som på tværs af Skagerrak hele tiden selv har arbejdet på at knytte det nordiske forsknings- og formidlingsmiljø sammen, og forene kræfter og viden.
Der er ingen tvivl om, at professor Arne Hilmar Nikolaisen Jordet fuldt fortjener UdeskoleNets Jubilæums pris 2016, som det er mig en ære at overrække. Med prisen følger et æbletræ, som du af veterinære grunde selv må hente på en planteskole i Norge, et diplom med både natur og kultur, og denne tale. Kære Arne Nikolaisen Jordet, hjerteligt tillykke med prisen! ”

Hvad er udeskole

Udeskole er en skoleform, hvor lærere og elever regelmæssigt flytter undervisningen ud i natur, kultur og samfund omkring skolen. Ugedagen er faglig, og de aktiviteter der bliver gennemført udendørs tænkes sammen med undervisningen inde til en hel undervisning, som styrker elevernes læring, sundhed og livsglæde. Læs mere om udeskole i Viden om udeskole

Hvad er udeskolenet

UdeskoleNet er et tværfagligt netværk for alle som arbejder med udeskole og udendørspædagogik i Danmark. Netværket er åbent og har medlemmer fra alle professioner: lærere, pædagoger, lektorer fra lærer- og pædagoguddannelsen, studerende, naturvejledere, formidlere og forskere. UdeskoleNet holder møde to gange om året. Læs meget mere om UdeskoleNet.

Sidste nyt

Viser  ud af