2. juni 2015

Vild mad i skolen

Danmarks Jægerforbund lancerer et nyt ude-undervisningsmateriale om jagt, natur og mad for elever i 6. og 7. klasse.

Vild mad i skolen er et spændende nyt formidlingsinitiativ rettet mod skoleeleverne i 6. og 7. klasse. Her får eleverne mulighed for både at lære om jagt, natur og samtidig tilberede dejlige smagsprøver på lækkert vildtkød som en afslutning på forløbet.

- Det er vigtigt at give børnene nogle gode solide naturoplevelser, der appellerer til alle sanser. Gennem dette projekt tydeliggør vi, at maden har haft et liv, inden det havner i køledisken. Dermed undgår vi, at de kommende generationer bliver fremmedgjorte for det, de putter i munden, siger naturformidler Frantz Holmberg fra Danmarks Jægerforbund.

Landets lærere kan fra i dag bestille et klassesæt bestående af ca. 3 kg. vildtkød og undervisningsmaterialer til hele klassen. Undervisningsforløbet er hovedsageligt målrettet fagene hjemkundskab og Natur og Teknik.

Der kan tilrettelægges flere forskellige undervisningsforløb ud fra materialet, og der medfølger en undervisningsvejledning til læreren. Kassen bliver leveret direkte fra Klosterhedens Vildt med lækkert kød fra hjorte, ænder og fasaner.

En vildtkasse med kød og undervisningsmaterialer til en hel klasse koster 325 kr. inkl. forsendelse. Ønsker man udelukkende at rekvirere undervisningsmaterialet, betaler man kun for portoen.

Projektet er blevet til i samarbejde mellem Danmarks Jægerforbund, Friluftsrådet, skolenivrkeligheden.dk og Klosterhedens Vildt.

Læs meget mere om Vild mad i skolen - og se hvor du kan bestille materialer og kødkasser på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside. Se også en film om

Sidste nyt

Viser  ud af