Rundkredslege

Rundkredslege der stiller krav til kommunikation og balance.
Foto: Skoven i Skolen.

Lidt om aktiviteten

Her kan du finde forskellige rundkredslege for 8- 15 personer. Alle legene stiller krav til kommunikation og balance.

Der er flere varianter af legen.

1. Variant:
Alle sidder i en rundkreds med benene mod midten og holder fast i et reb som er bundet sammen. Deltagerne har nu alle fat i rebet, mens de sidder ned på jorden. Det gælder så om at rejse sig på fælles signal som aftales i gruppen.

2. Variant:
Deltagerne sidder i en rundkreds med front mod hinanden og krydser deres arme for derefter at tage fat i sidemandens hånd. Det gælder nu igen om at komme op på et fælles signal.

3. Variant:
Deltagerne sidder med ryggen til hinanden med armkrogsfatning og forsøger derefter at komme op på et fælles signal.

Alle kan bruge ideen her - børn, unge, voksne og gamle. Hvis du er lærer, kan du bruge ideen i skolen, men du må selv tænke den ind i dit fag.