En danskfaglig dag på Sophienborgskolen, hvor stedet det didaktiske- hvor er i fokus.
Det var en hyggelig eftermiddag, hvor kursisterne kom langt omkring i dialog om udeskole, og hvordan de hver især bruger denne tilgang til læring i deres hverdag.
Hvad er forskellen på udeskole og skole udenfor?
Skal der skabes konkrete rum til læring ude? og hvis, hvordan skal de se ud?
Disse spørgsmål var bla. med til at sætte gang i den gode dialog.
Tak for jeres positive deltagelse
Charlotte
Nedenfor ligger link til de forskellige undervisningsforløb, som enten blev afprøvet eller blot gennemgået.
historien_om_den_lille_idraetsmus.pdf
huske_og_notat-teknik.pdf
undervisningsforloeb_find_foraaret.pdf
quiz_og_byt_idraet_0.pdf
Seneste blogindlæg fra Charlotte Åsell Pedersen og Ulrik Engkær Hansen

Udeskole, åben skole eller skolen i virkeligheden er begreber der flyver rundt. Men har alle ikke samme mål?

På den helt fantastiske plet "Troldehytten", i nærheden af Troldehøjen ved Gjern, tilbragte jeg tirsdag d. 9/12 i selskab med sproglærer fra Virklund Skole.

Ny bog om udeskole præsenterer konkrete forløb, som kan inddrages i din eksisterende undervisning.

En eftermiddag med samtaler på kryds og tværs af fagkompetencer om udeskole både teoretisk og didaktisk
Uvforløb fra dagen er linket nederst på siden

Oplæg om tankerne bag udeskole og ideer til udeskoleundervisning i nærmiljøet for lærer og pædagoger i Vejle.
Uvforløb: Idrætsmusen og quiz og byt idræt.

Kommuner og skoler landet over har taget hul på reformen med inspirationsdage, læringsdage mv. alle i håb om at børnene i de danske skoler bliver dygtigere.

At turde at give slip og samtidig være målrettet, er nok blandt kodeordene, når man kaster sig ud i at bruge udeskole i sin undervisning.

Så blev vi færdige med turistprojektet. De fine foldere ligger på Hillerød Turistkontor"Annaborg" ved Frederiksborg Slot. Forløbet lægger jeg ud senere;-)

En fingers gentagne prikken på armen og lyden af en ivrig 1. klasse- hvo` snart må vi begynde! Sørøvertema i D`dansk læseforståelse og naturlig tværfaglighed.