De små dyrs verden

Spændende ny opslagsbog om små dyr.
De små dyrs verden. Bogens omslag.

Anmeldelse

”De små dyrs verden” er en opslagsbog med naturhistorie om mange af de smådyr, vi støder på ude i naturen og inden døre. Jakob Sunesen tegner og fortæller forbløffende historier om insekter, spindlere, skolopendre, tusindben, krebsdyr, ledorme, snegle og padder, så det er en lyst. Her er masser af viden at hente! Og ideer til aktiviteter, undersøgelser og eksperimenter, som børn og voksne selv kan lave med små dyr.

Sprog og opbygning

"De små dyrs verden" er bygget overskueligt op – og er let at bruge som opslagsbog. To plancher på bogens inderside + et grundigt register hjælper én ind til de rigtige dyr. Og så er det bare at læse løs af de spændende naturhistorier – og kigge på de fine, præcise tegninger.

Sproget er enkelt, fortællende og sjovt – og børn og voksne kan få en masse ud af at læse bogen sammen eller hver for sig. ”De små dyrs verden” kan anbefales til skole og familiebrug – ja til alle og enhver som interesserer sig for, ja, verden. Velkommen!