Følg ræven i naturen

Et udeundervisningsmateriale om biologisk mangfoldighed.
Goddag til de rævebamserne fra forløbet "Følg ræven i naturen". Foto: Myrthuegaard.

Om materialet

"Følg ræven i naturen" er et ude-undervisningsmateriale om biologisk mangfoldighed for 1. - 3. klasse. Med "Følg ræven i naturen" undersøger klassen naturens mangfoldighed ude i naturen. En tøjræv er maskot og katalysator for undersøgelser og oplevelser i naturen - og klassen benytter sig af dagbøger, skattekister, plakater o.a. spændende ting til efterfølgende opsamling og reflektion i klasseværelset. Materialet præsenterer en arbejdsmetode, som kan benyttes i alle årstider."Følg ræven i naturen" er afprøvet på fire skoler i samarbejde med fire naturvejledere.

Udgivelse

Følg ræven i naturen er udviklet for Skov- og Naturstyrelsen af Esbjerg Kommunes Skoletjeneste, Natur- og Kulturformidlingscenter Myrthuegaard og Forum for Miljøundervisning. Det er udgivet af Miljøministeriet, Skov- og Naturstyrelsen i maj 2006.

Køb eller download hæfte og ræv

ISBN: 87-7279-699-5