Det er også min natur

Gratis bøger om biodiversitet.
Bogens forside
Bog-systemet "Det er også min natur" arbejder med biodiversitet i 5. - 6. klasse. Naturstyrelsen har genoptrykt materialet, som er gratis og kan bestilles i Miljøministeriets Netboghandel.

"Det er også min natur" består af et elevhæfte og en lærervejledning. Systemet er udarbejdet til grundskolens 5.-6. klassetrin og i lærervejledningen er der forslag til at arbejde med emnet i et 12 timers forløb. Find elevbog som pdf-fil. Og find lærervejledning som pdf-fil.

Til bogen hører en plakat om biodiversitet. Plakaten er et verdenskort med over 1000 dyr og planter er placeret ved deres levesteder og kan bruges til alle klassetrin. Den fåes ved kontakt til Naturstyrelsen.

"Det er også min natur" er et meget fint ude-undervisningsmateriale om biodiversitet, klima og miljø til brug i natur-teknik. Materialet lægger op til undersøgelser af biologisk mangfoldighed ude i naturen - og arbejder med handlekompetence og hvad børn selv kan gøre for en mere mangfoldig natur.