Friluftslivets fænomenale dannelsespotentiale

Professionsbacheloropgave om idrætsligt friluftsliv for unge i udskolingen.

Forside på rapporten.

Anmeldelse

En spændende opgave, der agiterer for et nyt friluftsfag for skolens ældste elever. Indeholder bl.a. en flot analyse af unges selviscenesættende livsverdner og behovet for at udfordre det med friluftsliv, samt en kort og klar analyse af de tre store udeskoleprojekter i Norden: Lutvanundersøgelsen (Norge), Rødkildeprojektet (Danmark) og Bunkefloprojektet (Sverige). Meget læseværdig.
 
Selve ideen om, hvordan det nye friluftsfag skulle arte, sig kunne man godt ønske sig at høre mere om.
 

Fakta om opgaven

Titel: Friluftslivets fænomenale dannelsespotentiale
Forfatter: Lasse Gilling Nielsen
Form: Professionsbacheloropgave fra Frederiksberg Seminarium.
Afleveringsår: 2006.
Antal sider: 31
 
Du kan hente opgaven som word-fil.
Hent også opgavens forside som pdf-fil.

Hvem, hvad, hvor

Klasse:Lærere

Kolofon

Forfatter: Lasse Gilling Nielsen, Studerende ved Frederiksberg Seminarium i 2006.

Anmeldelse: Malene Bendix.

 

Kommentarer