Kaskelot om udepædagogik

Find en række artikler om udeskole i biologforbundets blad fra februar 2007.
Udeskolepiger fra Bybækskolen i skoven. Foto: Stinne Krarup.
Kaskelot nr 161 fra februar 2007 er dedikeret til udepædagogik - og her kan man finde en spændende samling af artikler om arbejdet med elever i uderummet.

Indhold

Her er en liste over artikler, der findes i bladet og dermed de temaer der tages op:
  • "Tal aldrig om noget der ikke er der", af naturvejleder Marianne Hald.
  • "Udeundervisning - en anden vej til læring, dannelse og faglig indsigt", af forskningslektor Erik Mygind, Institut for Idræt, Københavns Universitet.
  • "Fra kloge-onkel til engageret formidler", af naturvejleder Stephan Springborg, Naturcenter Hersted Høje.
  • "Den gamle mand og skoven", af redaktør for Kaskelot Poul Henrik Harritz.
  • "Gå ud i biologien", af koordinator Malene Bendix, Skoven i Skolen.
  • "På udkig efter indsigt - at være og lære ude", af lærer Ole Laursen, leder af skoletjenesten i Danmarks Naturfredningsforening.
  • "Legen med leret - geologisk øjenåbner", af naturvejleder Tove Stockmarr, Geo.Formidling.
  • "Heden rykker tæt på hjernen og hjertet, af naturvejleder Marco Brodde, Fanø.