Naturskolens billedbøger for de yngste

Her kan du finde link til tre I-bøger for børn. En om træer, en om vilde dyr, en om vilde planter.
Forside af bog.

Kort om materialet

Her kan du finde link til tre ibøger til computer og smartphone, som Bjørn Døssing har skrevet for de yngste. En om træer, en om vilde dyr og en om vilde planter. Du kan læse mere om dem nedenfor.

Indhold

Bøgerne kan give de yngste skoleklasser en visuel oversigt over de mest almindelige træer samt vilde planter og dyr i Danmark. Bøgerne indeholder korte børnevenlige tekster og et væld af farvebilleder. De er velegnede til feltarbejde i faget natur/teknik eller til læsning og leg med børn for at lære dem om plante- og dyrearter og vække deres interesse for naturen.

Der er adgang til tre bøger:

1) Naturskolens Træer, som beskriver de 52 mest almindelige træer i Danmark. Træerne beskrives også i vintertilstand, ligesom der er beskrivelser af dyr, der lever ved træerne.

2) Naturskolens Vilde Planter, som beskriver 50 vilde planter, som kan findes i den danske natur.

3) Naturskolens Vilde Dyr, som beskriver 50 arter af vilde dyr, som kan findes i den danske natur.

Du kan også finde bøgerne på materialeplatformen. Der er adgang til bøgerne som iBøger, dels på computer, dels på smartphone. Endvidere er der til udskrift eller download indlagt pdf-filer i to forskellige størrelser og derfor også kvaliteter. Det er store filer. Download vil tage tid og kræve plads.

Naturskolens vilde dyr

Naturskolens vilde planter