Skolenyt - temanummer om udeskole

Esbjerg Kommunes Skolevæsen har udgivet et temanummer om udeskole i efteråret 2010.
Udeskolebørn møder en fisker. Foto: Dorte Vind.
Esbjerg Kommunale Skolevæsens informationsblad har i sit efterårsnummer 2010 sat fokus på udeskole.

SkoleNyt udkommer fire gang om året og er Esbjerg Kommunale Skolevæsens informationsblad. Det sendes til alle medarbejdere, skolebestyrelsesmedlemmer, politikere og samarbejdspartnere.

I dette temanummer om ”Udeskole” kan du læse om:
  • Begrundelsen for udeskole
  • Udbredelsen på landsplan
  • Udeskoledidaktik og hvad den betyder for Pædagogisk Udvikling, Esbjerg kommunale Skolevæsens tænkning
  • Udeskole set med psykologbriller
  • Hvordan Esbjerg Kommunale Skolevæsens Skoletjenesten bidrager
  • Hvordan Dagpasning, der de første år er sammen med de børn, vi siden får i skolerne, arbejder med dette felt
  • Skolernes mange forskellige måder at arbejde med udeskoleundervisning
Bladet kan bestilles ved at sende en mail til Malene Pedersen, Pædagogisk Udvikling, Esbjerg Kommunale Skolevæsen mped@esbjergkommune.dk

Spørgsmål til indholdet. Kontakt pædagogisk udviklingskonsulent Dorte Vind dvk@esbjergkommune.dk.