Kronik med gode argumenter for udeskole - fra Skoven i Skolen i 2002.
Udeskole - sundere børn, klogere børn, gladere børn
Artikel fra de Nissumske årbøger, 2005.
Anmeldelse
Artiklen rummer en kort indføring i udeskolens status i Danmark i dag, og ridser udviklingsmulighederne indenfor uddannelse og efteruddannelse af folkeskolelærere op.
Fakta om artiklen
Karen Barfod
Udeskole - sundere børn, klogere børn, gladere børn.
Nissumske årbøger, 2005
Hvem, hvad, hvor
Klasse:Lærere
Kolofon
Forfatter: Karen Barfod, lektor ved VIA University College, Nr. Nissum Seminarium
Karen Barfod, f. 1965, cand. scient et exam scient, er lektor på lærer-uddannelsen på Nørre Nissum Seminarium ved VIA University College. Karen har i en årrække arbejdet med udeskolefeltet som en del af lærer-uddanelsen og arbejder med at udvikle en praksis i udeskolen, der styrker fagene i folkeskolen. Er forfatter og medforfatter til en lang række artikler om emnet, aktiv debattør og foredragsholder.
Fra 2010 koordinator af program for outdoorpædagogik, VIA University College.
Redaktør: Malene Bendix