Uteskole - ei praktisk håndbok

En meget anvendelig håndbog for den, der vil arbejde med udeskole.
Anemoner.

Anmeldelse

Uteskole - ei praktisk håndbok er en praktisk håndbog, fyldt som den er med konkrete, anvendelige ideer til udeskole, både for den lærer der for første gang vil kaste sig ud i udeskole - og for den garvede naturlærer. Bogen er skrevet af tre lærere fra Lutvannskolen, den norske skole i Oslo, der har arbejdet med udeskole på alle klassetrin siden 1995 - og som er blevet gennemforsket gennem de sidste år.

uteskole-ei-praktisk-handbok.jpg

Tredelt

Bogen er delt op i tre dele:
  • Del 1 gennemgår lidt mere teoretisk hvad udeskole er - hvorfor man skal arbejde med udeskole - og hvordan en skole kommer igang med udeskolearbejdet. Ud over det kan man læse en masse praktisk om hvilket udstyr der er nødvendigt, om ansvar, sikkerhed osv.
  • Del 2 gennemgår en række faglige og metodiske undervisningsoplæg, knyttet til årstider og højtider for hvert af trinnene fra 1. til 7. klasse.
  • Del 3 er kopiark.
En meget konkret og praktisk bog, af forfattere, der har prøvet det meste.

Fakta om bogen

Forfattere