Definition af utomhuspædagogik i Sverige - fra Linkjöping Universitet og fra den svenske encyclopædi.
Formålet med undersøgelsen er at få et større indblik i hvordan utomhuspædagogk anvendes som metode på svenske skoler. Rapporten tager udgangspunkt i følgende fire spørgsmål:
- Hvilke gevinster og fordele åbner utomhuspædagogik?
- Hvilke svagheder og ulemper er knyttet til utomhuspædagogik?
- Hvilket indhold tillægger pædagogerne begrebet utomhuspædagogik i forhold til begrebet friluftsliv?
- Hvordan anvendes utomhuspædagogik på skolerne - og hvordan ser fremtiden ud?
Forfatterne har undersøgt utomhuspædagogik ved at tale med lærere på tre skoler.
Find rapporten "Utomhuspedagogikens framfart i skolan - En studie om lärares upplevelser af utomhuspedagogik" som PDF-fil.
Hvem, hvad, hvor
Klasse:Lærere
Kolofon
Forfatter: Jennie Johnsson & Elin Skörde, Svenske studerende ved Högskolen i Halmstad, Sektionen för lärarutbildningen
Foto her: Malene Bendix