1. september 2015

Evaluering af design udviklet til formativ evaluering i Udeskole

Udeskolelærere søges til afprøvning af et nyt evalueringsredskab. Du skal være uddannet i natur og teknologi.
Udeskolepige fra Hammerum skole.

Jeg søger lærere, der vil deltage i evaluering af et formativt evalueringsdesign anvendt i Udeskole.

Jeg er ph.d. studerende ansat på læreruddannelsen på Professionshøjskolen Metropol og har gennem det sidste år arbejdet sammen med fire lærere om at udvikle og afprøve et formativt evalueringsdesign baseret på metoden Concept Mapping. Dette arbejde er nu færdigt, og designet skal evalueres.

Jeg søger derfor lærere, der er uddannet i natur og teknologi, og som har erfaring med undervisning i Udeskole til at bidrage til evalueringen. Det er ikke et krav, at du kender til metoden Concept Mapping, da jeg vil beskrive metoden og det anvendte design før selve evalueringen.

Hvis du har lyst til at deltage, skal du afsætte ca. fire timer til at reflektere og diskutere udvalgte filmklip i en læregruppe bestående af tre andre lærere i slutningen af september.

Jeg håber meget, at du har lyst til at høre mere og deltage i evalueringen. Jeg håber, også at du gennem deltagelsen får indsigt i metoden og måske nye blik på evaluering i udeskole, der kan berige din egen daglige undervisningspraksis.

Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig på mail: ridh@edu.au.dk eller telefon: 28 24 48 37.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Venlig hilsen

Rikke Hartmeyer