10. april 2020

Find ideer til ude-undervisning

Find ideer til ude-undervisning for alle skolens fag og klassetrin her midt i en coronatid.

Coronatid

Det er en mærkelig tid. Ovenpå Mette Frederiksens udmeldig om, at børn op til 5. klasse vender tilbage til daginstitutioner og skoler efter påske 2020, kan der blive god brug for ideer til at undervise eleverne ude. Det er der alle mulige gode grunde til, som egentlig ikke har noget med pandemien at gøre. Men måske er der behov for inspiration til at undervise børn ude.

Find ideer og materialer

På Skoven i Skolens hjemmeside finder du en kæmpe bank af ideer og materialer til ude-undervisning i skoven og mange andre natur- og kulturtyper. Materialerne er udviklet i samarbejde med lærere, naturvejledere, forskere og formidlere - og de fleste er velafprøvede i skolens virkelighed.

Søg og kig

Brug søgemaskinen - eller google - til at søge og finde materialer.

Brug også Årstidshjulet til at finde årstidsrelevante ideer. Se fx Anemonematematik.

Du kan også bare kigge dig omkring.

Velkommen til .

Sidste nyt