Træ til grøn energi

Dyrk skoven bæredygtigt - og brug træ til grøn energi. Læseark om skovbrug og klima og kopiark med aktiviteter.
Stenalderfamilie - Tegning: Eva Wulff.

Lær om træ som grøn energi

Her finder du kapitel 5 fra hæftet "Genplant Planeten: Træets kredsløb og klimaet" som pdf-filer. Kapitlet er et samlet forløb, som beskriver, hvorfor det kan være klimavenligt, at bruge træ til grøn energi.

Besøg et kraftvarmeværk
Tag kontakt til en skov eller et kraftvarmeværk i nærheden af jeres skole - og hør, om I må komme på besøg og høre om træ til energi.

Om materialet
Vi har her samlet relevante læseark og kopiark med aktiviteter i pdf-filer, som er lige til at printe ud. Du kan bruge arkene i forbindelse med plantning - fx med Genplant Planeten - og i andre sammenhænge.

Bestil hæfte
Hæftet kan bestilles i sin helhed på info@skoven-i-skolen.dk. (Det koster forsendelse, så husk evt. EAN-nummer).

Formålet med Genplant Planeten og dette materiale er:

• at give mange børn mulighed for selv at handle aktivt for et bedre klima ved at plante træer - og arbejde innovativt og løsningsorienteret med klima,
  • at sætte fokus på bæredygtigt skovbrug og træanvendelse som klimaløsninger,
  • at fremme skovrejsning i Danmark.