21. september 2015

Nyt fra Genplant Planeten

Skolebørn fra hele landet planter træer for et bedre klima i første uge af november.

190 skoler planter træer

I løbet af det sidste 4 måneder har 190 skoler meldt sig til Genplant Planeten 2015. I første uge af november vil børn over hele landet plante 33.000 træer for et bedre klima - og arbejde med klima, skov, træ, handlekompetence og innovation. Du kan se alle de skoler og skove, som deltager i Genplant Planeten på vores kort (klik på Genplant Planeten: skoler og skov i højre margin):

Træer ud i uge 44

Danske Planteskoler tager sig af alle træbestillinger og fire planteskoler pakker de små træer og transportere dem ud til skolerne i uge 44 - ugen før Genplant Planeten.

Nye undervisningsmaterialer om skov, træ og klima

Vi lægger i disse dage sidste hånd på et splinternyt hæfte og en plakat: "Træets kredsløb og klimaet". Vi sender materialet ud til alle de skoler som deltager i Genplant Planeten i oktober. Det hele kommer også til at ligge frit for alle på vores hjemmeside, som allerede huser mange gode materialer om skov, træ og klima.

Det nye hæfte giver skolerne mulighed for at forberede deres træplantning og lære om, hvad skov og træ kan i en klimasammenhæng. Samtidig arbejder eleverne hands on med handlekompetence og innovation.

Presse

Genplant Planeten giver børn mulighed for selv at handle aktivt i forhold til klimaforandringerne. Det er vigtigt at give børn lyst til at være med til at udvikle verden i en mere bæredygtig retning - i stedet for at være bange. Vi håber derfor at alle vil være med til at skabe opmærksomhed om Genplant Planeten.

I samarbejde med Naturstyrelsen og Naturcenter Herstedhøje arrangerer Skoven i Skolen et startskud for pressen den 2. november 2015.

Genplant Planeten 2016 og 2017

Genplant Planeten kampagnen løber igen i første uge af november 2016 og 2017. Så der er masser af muligheder for at få plantet træer.

Sidste nyt

Viser  ud af