21. juni 2012

Nyt samarbejde om naturvidenskab

Skoler i Gentofte Kommune og Experimentarium
Udeskolebørn fra Svendborg måler bredden af en å. Foto: Simon Høegmark.
En ny samarbejdsaftale giver Gentoftes skoler adgang til Experimentarium i forbindelse med undervisningsaktiviteter. Samtidig kan lærere og pædagoger hente hjælp til at koble oplevelser på Experimentarium sammen med læringsforløb i naturvidenskab og teknik.

Det nye samarbejde mellem Experimentarium og Gentofte Kommune skal styrke børn og unges kompetencer og interesse for naturvidenskab og teknik.

Skoleklasserne får adgang til Experimentarium, og kommunens lærere og pædagoger får adgang til et nyt science sekretariat, der oprettes på Experimentarium.

Sekretariatet skal hjælpe lærere og pædagoger med at koble undervisningen i naturvidenskab og teknik sammen med besøgene på Experimentarium.

I anledning af indgåelsen af samarbejdsaftalen udtaler borgmester Hans Toft:
- I Gentofte har vi en skolevision, som hedder ”Læring uden Grænser”. Og aftalen med Experimentarium er netop et eksempel på læring uden grænser. Her får alle vores elever og medarbejderne på skolerne mulighed for at bruge Experimentariums faciliteter og spændende aktiviteter i læringsøjemed. Det kan være med til at øge interessen for det naturvidenskabelige område og skabe nye læringssituationer for eleverne. Og det er positivt for alle parter, siger Hans Toft.

Aftalen underskrives fredag den 25. maj kl. 13 af borgmester Hans Toft og Experimentariums direktør Asger Høeg ved en ceremoni på Experimentarium under overværelse af en stor gruppe skoleelever. I forbindelse med underskrivelsen vil Experimentariums undervisere, Xciters, vise gæsterne en række videnskabelige forsøg og guide gæsterne gennem de mange eksperimenter.

Samarbejdsaftalen løber i første omgang et år frem til medio 2013.

Sidste nyt

Viser  ud af