Brug nogle skoledage, eller en temauge, på at bygge huler med elever på mellemtrinnet. Udover design og håndværk er der også fokus på samarbejdsevner og personlige kompetencer.
Deltagerne lærer sikre kendetegn på de fem mest almindelige måger. Der er opsamlingsquizzer i forløbet.
I skal dissekere fisk, have en faglig snak om fisk/hvaler, samt tilberede et måltid med udvalgte krydderier til resten af holdet
Saml skrald langs kysten, og brug det til at lave noget visuelt, for at sætte fokus på problemerne med eksempelvis plastik i havene.
I skal finde spiselige planter ved kysten, samt tilberede nogle af disse.
Undersøg naturen - og afprøv den naturfaglige metode.
En sangkonkurrence!
Spil domino med ting og sager, I finder i naturen.
– en øvelse i at læse kort.
En rødspætte er meget andet end fiskefiletter. Disseker en rødspætte - og undersøg, hvordan sådan en fisk er bygget op.