Journal of adventure education and outdoor learning

Engelsksproget forskningstidsskrift om udeundervisning
Anemoner. Foto: Malene Bendix.

Anmeldelse

Journal of Adventure Education and Outdoor Learning er et forskningsstidsskrift, der beskæftiger sig med meget forskellige sider af udendørsundervisning og friluftsliv.

Tidsskriftet udkommer to gange om året og indeholder redegørelser for og artikler om gennemarbejdede og valide arbejder. Det fører derfor vægtig argumentation for friluftslivets og udeskolens berettigelse.

Et eksempel er arbejdet: ”If Only”: Outdoor and Adventurous Activities and Generalised Academic Development, Harriet Dismore and Richard Bailey, JAEOL vol 5 (1), pp 9-20, 2005, der beskriver at arbejde med 9 skoler og 671 børn der arbejder med skolefagene på udendørs skoledage fulgt op af indendørs klasserumsarbejde. Målet med udviklingsarbejdet var at nå de børn, der ikke kan bestå de engelske oprykningsprøver”.

"If Only" arbejder med fire felter: ”Make it count” matematik, ”Read about it” læsning, ”Write on” skrivning og ”The Yes Feeling” selvfølelse og selvtillid.

Lyst til at læse mere? Tidsskriftet kan lånes på statsbiblioteket.

Fakta om publikationen

Journal of Adventure Education and Outdoor Learning