Besøg Roskilde Domkirke

Leg og lær i Skjoldungernes Land - aktivitetshæfter til dagtilbud og børnehaveklasser med inspiration til arbejdet med natur, udeliv og science.
Aktivitetshæftet "Roskilde Domkirke". Foto: Nationalpark Skjoldungernes Land.

Hæftet indeholder aktiviteter og opgaver, der skal styrke børnenes matematiske opmærksomhed via opgaver inde i og ude omkring Roskilde Domkirke.

Formålet er at børn får leget, oplevet og udforsket naturen og kulturhistorien i nationalparken. Et barn, der har brugt kroppen og leget, fundet mønstre på muren og talt skridt ved en gravsten, ved godt noget om Roskilde Domkirke. Sanselige og kropslige erfaringer danner knager i erindringen og er med til at præge fremtidige oplevelser og interesser.

Se eller hent hæftet her på Nationalpark Skjoldungernes Lands hjemmeside.

Hæftet er udviklet af Sofie Clauson-Kaas fra Nationalpark Skjoldungernes Land og Laila Maria Gdowski, Naturkonsulent for dagtilbud i Roskilde Kommune. ROMU og Roskilde Domkirke har været med som samarbejdspartnere.