21. juni 2023

Kom til efterårsmøde i UdeskoleNet

Kom til efterårets møde i UdeskoleNet 18. september på Gunderslevholm. Temaet er natur, nysgerrighed og dannelse. På mødet præsenteres projektet "En naturvidenskabelig rejse langs Susåen".
Bliv Skjoldungedreng undersøger vandløbets liv og kræfter. Foto: INSP Media.

Tid: 18. september 2023 fra 8.30 til 16.00
Sted: Gunderslevholm Gods, Gunderslevvej 13, 4160 Herlufmagle
Tema: Natur, nysgerrighed og dannelse
Find opslag til opslagstavlen

Mandag den 18. september 2023

8.30 Ankomst: Morgenbolle og kaffe på Gunderslevholm Gods

9.00 Velkomst ved Formand for UdeskoleNet Karen B og Kirsten Blicher Friis

9.15 Præsentation af projektet “En naturvidenskabelig rejse langs Susåen” ved Kirsten og Suzie Auener fra NEUC. Erfaringer og resultater - hvad kan vi bruge vores erfaringerne til?

10.00 Workshops - vælg to ved tilmeldingen - se mere på næste side
1. Fra køkkenmødding til orkestergrav
2. Hvorfor hakker spætten?
3. Hvor er de vilde bier?
4. Kano som værktøj i undervisningen
5. På jagt efter spiselig natur
6. Drama på godset

12.15 Frokost (lange workshops spiser på workshoppen)

13.00 Workshops anden runde

15.00 Generalforsamling

15.30 Uddeling af årets Udeskolepris

16.00 Tak for i dag

Søndag aften

16.00 Ankomst, indkvartering og fælles madlavning over bål ved Gunderslevholm Gods
18.00 Aftensmad
20.30 Tag med ind i flagermusenes spændende verden og bliv klogere på, hvordan de jager i mørke.

Aftenkaffe og åben mikrofon, hvor du har mulighed for at dele erfaringer med andre, samt netværk og samvær – medbring selv vin/øl.

Find opslag
Du kan finde et lille opslag om mødet i UdeskoleNets Facebookgruppe.

Tilmelding
Tilmelding til mødet via UdeskoleNets tilmeldingsportal inden 1. september 2023 og den gælder først, når indbetalingen er registreret.

Pris
Gratis for medlemmer af UdeskoleNet, men man skal betale for maden 200 kr. for morgenbolle, frokost og kaffe. https://event.it/udeskolenet/netvaerksmoedePrisen for ikke-medlemmer er 200 kr. for mødet + 200 kr. for maden. Du kan tilmelde dig UdeskoleNet her.

Spørgsmål
Skriv en mail til kontakt@udeskolenet.dk eller ring til Lars Hansen fra bestyrelsen 61714505

Søndag aften
Mulighed for ankomst søndag kl.16. Overnatning på plankegulvet i på godset eller eget telt (husk sovegrej inkl. underlag). Der er også mulighed for at overnatte i vandrehjemmet Depotet i Skelby, der ligger 1200 m fra Gunderslevholm.

Samkørsel
Vi sender en deltagerliste ud inden mødet, så deltagerne kan aftale at køre sammen. Ved tilmelding accepterer du dette. Benyt denne mulighed for at lære nye udeskolefolk at kende UdeskoleNet er et uafhængigt, tværfagligt netværk af folk, som arbejder med og interesserer sig for udeskole. Vi mødes to gange om året - omkring forskellige temaer. www.udeskolenet.dk

Sidste nyt

Viser  ud af