30. november 2015

Skoven i Skolen søger koordinator

Her er et job der giver mening. Du kommer til at gøre danske børn sundere, klogere og gladere.
Udeskolebørn fra Hammerum skole skærer roelygter.

Stillingen som koordinator for Skoven i Skolen og Udeskole.dk er ledig. Du skal udvikle og drive Skoven i Skolens arbejde for mere og bedre udeundervisning i skov og natur over hele Danmark. Udeundervisning kan fremme børns trivsel, motivation, motorik, samarbejde og læring. Det gælder især udeundervisning i skov og natur.

Skoven i Skolens vision er at alle danske børn skal få udeundervisning i skov og natur i løbet af deres skoletid og at alle danske lærere kan kvalificere sig til at undervise regelmæssigt i skov og natur.

Skoven i Skolens primære målgrupper er grundskolens lærere, pædagoger samt lærer- og pædagoguddannelserne. De sekundære målgrupper er elever, forældre, naturvejledere, spejdere og de mange aktører omkring grundskolen.

Opgaverne

Du kommer til at samarbejde med massevis af lærere, naturvejledere, forskere, embedsmænd, skovejere og mange flere.

Opgaverne er:

• At udvikle ideer konstant - til aktiviteter, materialer og markedsføring.
  • At gennemføre Genplant Planeten hvert efterår hvor cirka 20.000 elever planter træer for et bedre klima.
  • At udvikle www.skoven-i-skolen.dk løbende. Siden tilbyder hundredevis af forløb til udeundervisning i alle fag, alle klassetrin, alle steder. Samt hundredevis af ideer til aktiviteter som børn selv kan gennemføre i skov og natur. Samt et leksikon om skov og natur og en lang række forskningsbaserede videnartikler om udeskole. Og mere endnu. Siden havde 100.000 unikke besøg/måned i efteråret 2015, og tallet stiger stadig
  • At markedsføre udeundervisning og Skoven i Skolen. Herunder skal du løbende skrive nyhedsbrev til 5000 abonnenter, herunder samtlige danske skoler, og løbende opdatere Skoven i Skolens facebookside.
  • At fremme aftaler mellem skove og skoler om skoleskove. Det er små skovområder som en skole låner og bruger som base for undervisning efter nærmere aftale med ejeren.
  • At skrive og få andre til at skrive materialer til udeundervisning.
  • At formidle ny pædagogisk og didaktisk viden om udeundervisning.
  • At deltage i netværk og fremme kontakten mellem alle der arbejder på området.

Vi søger et menneske med disse kvalifikationer

Disse kvalifikationer er strengt nødvendige:

• Du skal være fantastisk til at skrive dansk. Levende, letlæst, præcist og med 100 % korrekt retskrivning.
  • Du skal have humor. Dette er ingen vittighed. Det er en betingelse for ansættelse.
  • Du skal kunne og ville arbejde kreativt og selvstændigt inden for de givne rammer.

Det er desuden stærke plusser hvis du er uddannet og har arbejdserfaring og netværk inden for skov, natur, skole og/eller pædagogik.

Løn og vilkår

Løn efter kvalifikationer.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Ansøgning og tiltrædelse

Send din ansøgning til me@skovforeningen.dk senest mandag 4. januar 2016. Vi regner med jobsamtaler i uge 2 og uge 3.

Vi håber at den nye koordinator kan tiltræde 1. marts 2016 eller snarest derefter.

Nærmere oplysninger om stillingen

Martin Einfeldt, kommunikationschef, Dansk Skovforening. Telefon 6170 8042. me@skovforeningen.dk

Skoven i Skolen

Skoven i Skolen har siden 1999 arbejdet for at ruste lærere til selvstændigt at flytte undervisningen ud i alle fag og på alle klassetrin - især i skoven, men også i mange andre natur- og kulturtyper. Skoven i Skolen var med til at introducere udeskolebegrebet i Danmark.

Skoven i Skolen blev sat i gang af fem parter som stadig udgør projektets styregruppe: Dansk Skovforening, Friluftsrådet, Træ.dk, Miljø- og Landbrugsministeriet samt Undervisningsministeriet.

Dansk Skovforening huser Skoven i Skolens sekretariat og er økonomisk ansvarlig for projektet. Sekretariatet består af koordinatoren samt projektleder Martin Einfeldt og webmaster Alex Møllbach . Adressen er Amalievej 20, 1875 Frederiksberg C. info@skoven-i-skolen.dk.

Hjemmeside: www.skoven-i-skolen.dk og www.udeskole.dk
Facebook: www.facebook.com/#!/SkovenISkolen