Lav en skov-notesbog

En regnsikker notesbog, som er let og hurtig at lave.
Skov notesbog af papir.

Lidt om aktiviteten

Det er tit rart at kunne skrive eller tegne et eller andet når man er i skoven. Her er en lille notesbog som er let at lave, praktisk at bruge – og så fylder den ingenting i en lomme.

• Fold A4 papiret midt over - først én gang. Så én gang til. Og til sidst én gang til. I alt 3 gange.
  • Fold A4 papiret ud igen, og fold alle folder den modsatte vej.
  • Fold papiret ud igen. Nu har du en A4-side der er delt op i 8 firkanter. Bruger du begge sider har du 16 små sider. Giv dem alle sammen et sidetal. Start i øverste højre hjørne på den ene side, så øverste venstre osv. Vend papiret efter side 8, og fortsæt på den anden side.
  • Skriv sidetallet med blyant – så flyder stregen ikke ud i regnvejr.

border=0

• Når du har skrevet alle 16 sidetal folder du den lille bog igen, så side 1 er øverst. Nu er du klar til at tage noter. Når side et er fyldt ud folder du om til side 2 – og så videre…
Brug din bog
Her har du så en lille firkantet bog som passer ned i en lomme – og som ethvert barn kan holde inden i sin hånd hvis han/hun lige skal notere eller tegne noget i regnvejr. Husk altid at bruge blyant i skoven. Stregen kan blive våd uden at flyde ud.

Alle kan bruge ideen her - børn, unge, voksne og gamle. Hvis du er lærer, kan du bruge ideen i skolen, men du må selv tænke den ind i dit fag.