Arne Nikolaisen Jordets bibel fra 1998, der præsentere de norske tanker om udeskole og samler teorier og praksis bag ideen.

- Et empirisk studie af udeskole som pædagogisk arbejdsform
Anmeldelse
Et vigtigt arbejde, der analyserer udeskolens praksis i flere sammenhænge på Tokke skole i Dalen ud fra et halvt års feltstudie af klasser i uderummet. I hovedfagsopgaven opstilles "Blomsten", en model for udeskolens mulige kvaliteter:
- De sansende og udforskende kvaliteter
- De fysiske og motoriske kvaliteter
- De manueller og produktive kvaliteter
-
De sociale og sproglige kvaliteter.
Fakta om rapporten
- Peter Bjerg Jørgensen
- At stikke hovedet ind i naturen - et empirisk studie af udeskole som pædagogisk arbejdsform
- Hovedfagsopgave fra Høgskolen i Bø, 1999
- Rapporten som pdf-fil
Hvem, hvad, hvor
Klasse:Lærere
Kolofon
Forfatter: Peter Bjerg Jørgensen
Anmeldelse: Malene Bendix.
Foto: Lasse Bak Sørensen.