9. november 2012

Naturskolebogen

En skatkiste for udeskolefolk.
Der er landet en bog på mit bord i dag - og selv om jeg kun har nået at bladre ganske kort i den, er der ingen tvivl: Dette er ikke en bog. Det er en skatkiste. En skatkiste af ideer til undervisning ude i alle slags landskaber med fugle og fisk, med vilde dyr i skoven, med svampe og istid, astronomi og bier, hede og hytter. Tag Astrid Lindgren og HC Andersen, Harry Potter og Robinson Crusoe med på tur. Tag fagene ud - dansk, natur/teknik, matematik, billedkunst, geografi og grøn sløjd.

Naturskolebogen

Skatkisten hedder "NaturskolebogeN", den er skrevet af naturskoleleder Jens Frydendal og naturvejleder Vibe Winckles - og den fortæller historierne om naturskolerne i Danmark, naturskolen i Viborg Kommune, Naturskole ved Hald. Og så samler den som sagt op på 25 års erfaringer med, hvordan man laver gode ture for børn, unge og voksne i naturen på skønneste Frydendalske vis.

Udgivelse og bestilling

"NaturskolebogeN" er udgivet på forlaget Hald Hovedgaard lige nu i 2012. Den koster kun 100 kr. + porto og kan bestilles på www.viborg.dk/naturskolen. Der er trykt 2000 eksemplarer, så det er om at være hurtig.

Mere anmeldelse

Der kommer en mere grundig anmeldelse senere.

Sidste nyt

Viser  ud af