Find og tegn

Mange både børn og voksne er ”tingfindere”. Tag på tur ved stranden og udnyt denne evne. Saml ”opskyl”; muslingeskaller, døde krabber, skrald osv. og tag det med hjem som model for iaggtagelsestegning.
Havets genstande er skyllet op på stranden

Find et passende sted til udstillingen.

Opgaven

Mange både børn og voksne er ”tingfindere”. Tag på tur ved stranden og udnyt denne evne. Saml ”opskyl”; muslingeskaller, døde krabber, skrald osv. og tage det med hjem som model for iaggtagelsestegning.

Hvis ikke I kan komme til stranden, kan det være læreren medbringer ”opskyllet”.

Ved stranden

Saml alle former for ”opskyl”.

På skolen

Lad eleverne vælge et motiv og begynde med på papiret at lave en let blyantskitse, som farvelægges eller lad dem arbejde alene med blyant.
Lad eleverne skrive på billedet, hvad det forestiller, hvor det er fundet, hvem der har lavet det og hvornår.
Når billederne er færdige, indrammes de.
En gennemgang af alle billeder og giv positiv kritik.
Udstil billederne på skolen og hold fernisering