Parforcejagtlandskab i Kongernes Nordsjælland. Foto: Nationalpark Kongernes Nordsjælland.

Nationalpark Kongernes Nordsjælland

Velkommen

Nationalpark Kongernes Nordsjælland er en af Danmarks fem nationalparker. Nationalparken ligger i Nordsjælland, hvor danske konger har haft deres magtbase og jagtmarker. I Nationalpark Kongernes Nordsjælland kan I opleve mange spændende steder, naturperler og kulturspor. Tag klassen med på tur i de varierede, kæmpestore skove. Oplev landskabet, som er formet af istidens kræfter med søer, moser, enge - og gå på opdagelse i de mange spor efter tidligere tiders kongemagter.

Find blå og grønne klasseværelser

Via kortet kan du finde en række lejrpladser eller blå og grønne klasseværelser, hvor det er godt at arbejde ude med eleverne. Klik på "Mennesker og steder" - og "Nationalpark Skjoldungernes Land".

Find natur- og kulturformidling

Du kan finde en oversigt over nationalparkens naturvejledere og kulturinstitutioner her. (link til jeres egen hjemmeside).

Find undervisningsmaterialer

Nationalpark Kongernes Nordsjælland er den yngste af Danmarks nationalparker. Vi har derfor endnu ikke fået udviklet undervisningsmaterialer. Men når vi har det, vil du kunne finde dem nedenfor.

Skjul
Klostergade 12, 3230 Græsted