Strandbingo

Naturbingo er en fantastisk måde at få eleverne/børnene til at holde fokus på et emne.
En bingoplade børnene kan have med sig

Opgaven

Eleverne/børnene skal finde forskellige typer af muslingeskaller og andre ting på stranden og i vandkanten. De skal sortere og lære navnene på deres fund.

Inddel eleverne/børnene med 2-3 pr gruppe og instruér dem.

Eleverne/børnene får udleveret bingopladen og I gennemgår den i fælleskab så alle ved hvad de skal finde

Eleverne/børnene skal nu i gang med at finde ting, der passer på billederne. Giv dem ca. 20 minutter til aktiviteten. De skal have tingene med tilbage.

Der gives 1 point per funden ting. Der kan evt. være en præmie til den gruppe, der får flest point.

Med førskolebørn kan man vælge at lave opgaven i fællesskab og sende dem afsted efter en ting af gangen. Se arbejdsarket "Bingoplade førskole"

Kan suppleres med opgaver