Skovens skrald

Børnehæfte, aktiviteter og undervisningsforløb om affald og nedbrydning i naturen.

Kort om materialet Skovens skrald

Her kan du se en oversigt over undervisningsmaterialet "Skovens skrald", som handler om affald i naturen, genbrug og nedbrydning. "Skovens skrald" består af et børnehæfte, en plakat, 12 aktiviteter - én for hver måned i året (alle klassetrin), 4 undervisningsforløb (3. - 6. klasse) og 4 leksikonartikler. Find link til alle materialer nedenfor.

Ude at samle skrald
Børnehæfte
Børnehæftet "Skovens skrald" blev udgivet i forbindelse med Skovens Dag 2010. Hæftet er gratis og du kan downloade hæftet som pdf-fil.

12 aktiviteter om affald og nedbrydning
Du kan finde 12 aktiviteter om affald, genbrug og nedbrydning i naturen - én for hver måned i året - som kan bruges sammen med hæftet "Skovens skrald" og plakaten. Du kan se aktiviteterne her:

4 undervisningsforløb
Der er i 2010 udgivet fire undervisningsforløb om affald i naturen, genbrug og nedbrydning. De er udviklet for 3. - 6. klasse, men ideerne kan fint bruges på andre klassetrin.

Materiale
Januar aktivitet
Februar aktivitet
Marts aktivitet